گروه مایان / شرکت گروه مایان / مایان نت

شرکت پردازشگران عصرنوین مایان / گروه مایان / MAYAN Group

گروه مایان / شرکت گروه مایان / مایان نت

شرکت پردازشگران عصرنوین مایان / گروه مایان / MAYAN Group

گروه مایان / شرکت گروه مایان / مایان نت

گروه مایان ( شرکت پردازشگران عصرنوین مایان) به اختصار مایان نت یا گروه مایان در زمینه ثبت دامنه و میزبانی وب و سرور اختصاصی و مجازی و برنامه نویسی تحت وب و طراحی سایت فعالیت دارد.

09100890046
www.mayannet.com

برگزاری دوره های آموزش هک و امنیت

فیسبوک گروه مایان
اینستاگرام گروه مایان

۲۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

مرکز عملیات امنیت یا SOC چیست

گروه مایان / MAYAN Group | چهارشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۰۵ ب.ظ

مقدمه


مرکز عملیات امنیت شبکه، (SOC) مکانی جهت مانیتورینگ و کنترل 24 ساعته ورود و خروج اطلاعات در شبکه می باشد. به طور کلی هر مرکزSOC  به سه سطح عمده تقسیم می شود که هر یک وظایف خاصی را بر عهده دارند، این سطوح عبارتند از:


سطح یکم، نقطه تماس Client‌ها و مسئول پاسخ گویی به اخطارهای دریافتی ازClient  ‌هاست. در این سطح به کلیه اخطارهایی که از پیچیدگی پایین‌تری برخوردارند، پاسخ داده می‌شود.


سطح دوم، در حقیقت مکمل سطح یکم است و مسئول پاسخ‌گویی به مشکلات پیچیده تر در سیستم‌های امنیتی شبکه می‌باشدبرای اخطارهایی که از اهمیت بالایی برخوردارند، سیستم های سطح دوم به طور کامل درگیر می‌شوند.


سطح سوم، در این سطح کارشناسان ارشد و مشاوران امنیتی شبکه قرار دارند. این سطح در حقیقت پشتیبان دو سطح پایین‌تر است. در صورتی که به اشکالات امنیتی در دو سطح پایین پاسخ داده نشود، کارشناسان و سیستم‌های این سطح، درگیر می‌شوند. کلیه تدابیر امنیتی و مدیریت امنیت شبکه، در این سطح اندیشیده می‌شود.


در طراحی مراکز امنیت شبکه، متدولوژی‌های مختلفی مطرح می‌باشد. با این حال پایه همه متدولوژی‌ها براساسِ ترکیب تکنولوژی، نیروی انسانی، فرآیندها در هسته فعالیت مرکز امنیت شبکه و احاطه آن توسط فرآیندهای اجرایی می‌باشد. این فرآیندها شامل برنامه‌ریزی، طراحی، پیاده‌سازی، عملیاتی نمودن و توسعه مرکز امنیت شبکه می‌باشد.


لایه بعدی در طراحی مرکز  SOC، شامل ابزارها و معیارهایی است که از طریق آن‌ها خدمات ارائه شده ارزیابی می‌گردند. این ابزارها و معیارها شامل چشم‌انداز، منابع، زمان، هزینه، ارتباطات و ریسک‌های موجود در راه اندازی SOC  می‌باشد.


نکته قابل‌توجه در طراحی یک SOC، انعطاف‌پذیریِ متدولوژی طراحی آن است که به واسطه آن می‌توان برای هر یک از مشتریان مطابق سرویس‌های مورد نیازشان راه حل خاصی برای مدیریت امنیت شبکه ارائه نمود.


در هر یک از سطوح مطرح‌شده، ابزاری برای مدیریت سیستم‌های امنیتی در نظر گرفته می شود. این ابزارها امنیت شبکه را از دو دیدگاه درون‌سازمانی و برون‌سازمانی مورد بررسی قرار می‌دهند. برای این منظور، هر  SOCدارای یک سری تجهیزات در داخل شبکه و یک سری تجهیزات در خود مرکز می باشد.


  • ۲۷ فروردين ۹۳ ، ۲۱:۰۵
  • گروه مایان / MAYAN Group

چگونه می توانید مشکل حفره ی DNS را حل کنید و ناشناس باشید؟

گروه مایان / MAYAN Group | سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۰۸ ب.ظ

حفره ی DNS چیست؟

زمانی که تمایل به ناشناس بودن در اینترنت دارید بسیار مهم هست که تمام ترافیک اینترنت شما از طریق یک شبکه ی ناشناس عبور کند. منظور از ترافیک تمام اطلاعات ارسالی و دریافتی شما از اینترنت هست. اگر در فراید ارسال و دریافت اطلاعات به هر شکلی یک حفره ایجاد شود٬ به راحتی امنیت شما به خظر خواهد افتاد و دیگر نمی توان گفت که شما ناشناس هستید چرا که یک فرد سوم قادر خواهد بود که فعالیت های شما را در اینترنت زیر نظر بگیرد.

DNS مخفف شده ی عبارت Domain Name System هست که وظیفه ی تبدیل آدرس دامین  را به IP آدرس دارد. برای مثال زمانی که شما آدرس www.google.com را در آدرس بار خود وارد می کنید سرویس DNS این آدرس را به 173.194.40.89 ترجمه می کند. در واقع در اینترنت چیزی به نام www.google.com وجود ندارد و هرچه هست IP آدرس هست که حکم نشانی هر کامپیوتر در دنیایی اینترنت را دارد. اگر ا توضیح های فنی صرف نظر کنیم می توانیم بگوییم که وجود Domain یعنی www.google.com برای راحتی دسترسی به سایت ها هست چرا که به خاطر سپردن تمام این IP آدرس ها کار بسیار دشواری هست و به لطف سرویسDNS این ترجمه ها به سادگی انجام می شود.

بیشتر ISPها از جدول DNS خودشان برای این ترجمه ها استفاده می کنند که خب به آنها امکان ردیابی شما را هم می دهد. در شرایط خاصی٬ حتا زمانی که شما به یک شبکه ناشناس وصل هستید٬ سیستم عامل از جدول DNS خودش برای هدایت شما به مقصد استفاده می کند.

در واقع حفره ی DNS یک تهدید حریم خصوصی هست.

چگونه مشکل حفره ی DNS را حل کنید؟

یکی از ساده ترین روش ها استفاده از VPN و یا TOR هست. اما اگر بعد از استفاده از این ابزار ها باز هم با مشکل حفره ی DNS رو به رو شدید باید سه کار :

الف) قبل از اتصال به VPN از یک IP ثابت استفاده کنید٬ در حال پیش فرض شما از سرویس DHCP آدرس IP خود را دریافت می کنید که کار آن اختصاص IP به هر کامپیوتر در شبکه هست.

ب) رابط اصلی DNS خود را حذف کنید.

پ) وقتی VPN را قطع کردید IP خود را از حالت قابت به وضعیت قبلی یعنی DHCP تغییر دهید.

برای انجام یه گام بالا شما دو راه حل کلی دارید. یک روش روش خودکار هست و روش دوم دستی. در ابتدا روش خودکار را برسی می کنیم.

۱) روش خودکار: اگر از OpenVPN در یکی از سیستم عامل های Windows XP یا Vista و یا ۷ استفاده می کنید یک راه حل بسیار ساده وجود دارد. ابتدا از اینجا برنامه ی dnsfixsetup را دانلود کنید (md5 checksum: f212a015a890bd2dae67bc8f8aa8bfd9). بعد از نصب این برنامه یک فایل اجرایی از نوع Batch file به شکل خودکار اجرا خواهد شد. 

۲) روش دستی: در ابتدا خط فرمان را با دسترسی مدیر کامپیوتر(administrator) اجرا کنید و سپس قبل از اتصال به شبکه نام اتصال خود را پیدا کنید. برای این کار می توانید در خط فرمان دستور netsh interface show interface را اجرا کنید که به احتمال خیلی زیاد اسم شبکه شما Local Area Connection خواهد بود.

دی ان اس dns


حالا به VPN خود متصل شوید. حالا باید شبکه را مجبور کنید تا حافظه ی cache را از بین ببرد. برای اینکار فرمان ipconfig /flushdns را در خط فرمان اجرا کنید. در این مرحله با اجرای فرمان netsh interface IPv4 set dnsserver "Local Area Connection" static 0.0.0.0 both در خط فرمان تنظیم های خودکار DNS را غیر فعال می کنیم.  حالا برای تست نا شناس بودن اینجا کلیک کنید و نتیجه را برسی کنید. اکنون شما در شبکه ی اینترنت ناشناس هستید.

بعد از اتمام کار با اجرای فرمان های netsh interface IPv4 set dnsserver "Local Area Connection" dhcp و ipconfig /flushdns وضعیت را به قبل برگردانید.

توجه کنید که در صورتی که شما از TOR و یا VPN های امن استفاده کنید نیازی به این کارها ندارید.

  • ۱۹ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۰۸
  • گروه مایان / MAYAN Group

گرانفروشی اینترنت در کشور

گروه مایان / MAYAN Group | سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۵۹ ب.ظ

هر STM۱ پهنای باند اینترنت که به قیمت حدود ۹ میلیون تومان وارد کشور می‌شود به قیمت ۲۳۲ میلیون تومان به دست کاربر نهایی می‌رسد که ۲۵ برابر قیمت اولیه آن است.

به گزارش فارس نتایج یک بررسی درباره گران‌فروشی و کم‌فروشی پهنای باند اینترنت در ایران نشان می‌دهد که هر STM۱ پهنای باند اینترنت که به قیمت حدود ۹ میلیون تومان وارد کشور می‌شود با خرید و فروش آن توسط واسطه‌های مختلف مانند شرکت‌ ارتباطات زیرساخت، شرکت‌های ندا، شرکت‌های مخابرات استانی و شرکت‌های فراهم‌آور خدمات اینترنت، نهایتاً با احتساب ضریب اشتراک‌گذاری به قیمت ۲۳۲ میلیون تومان به دست کاربر نهایی می‌رسد که ۲۵ برابر قیمت اولیه آن است.

  • ۱۹ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۵۹
  • گروه مایان / MAYAN Group

آنچه ‌باید در مورد Jailbreaking بدانید

گروه مایان / MAYAN Group | سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۲۳ ب.ظ
همه چی درباره جیلبریک کردن آیفون
جیلبریک آیفون

گوشی‌های آیفون و iPad‌ ها به شکل معمول و به اصطلاح «قفل شده» هستند؛ به این معنا که شما تنها می‌توانید برنامه‌هایی را ‌نصب کنید که اپل آن‌ها را تأیید کرده است‌. همچنین نمی‌توانید همانند سیستم عامل‌های دیگر، سیستم زیربنایی را بنا به سلیقه خود شخصی‌سازی کنید. Jailbreak کردن آن‌ها، اما راه فراری است از این زندان یا‌‌ همان Jail.

اساسا Jailbreaking نوعی از هک کردن گوشی‌های آیفون و‌iPad هاست و طبیعتا این کار چندان خوشایند‌ اپل نمی‌آید و در نتیجه، همه تلاش خود را برای سخت‌تر کردن این «فرار» به کار می‌گیرد. از سویی هکرها نیز همواره در تلاشند پیش از آنکه اپل نیرنگ آخر آنها را خنثی کند، راه این «فرار» را فراهم کنند!


  • ۱۹ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۲۳
  • گروه مایان / MAYAN Group

چگونه آیفون خود را Jailbreak کنیم؟

گروه مایان / MAYAN Group | سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۱۱ ب.ظ
محصولات اپل

چهار ماه پس از انتشار نسخه iOS ۷ سرانجام ‌قفل این نسخه نیز شکسته و هکر‌ها موفق شدند راه نفوذ به این نسخه را پیدا کنند. اکنون دارندگان گوشی آیفون می‌توانند با شکستن قفل گوشی خود در نسخه ۷ کنترل ۱۰۰ درصدی گوشی خود را در دست بگیرند.
نکته:

طبق قوانین ایالات متحده و قانون DMCA یا Digital millennium copyright act اکنون شکستن قفل گوشی‌های آیفون یا Jailbreaking جرم محسوب نمیشود . 


  • ۱۹ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۱۱
  • گروه مایان / MAYAN Group

چرا نباید از مرورگر مایکروسافت استفاده کرد

گروه مایان / MAYAN Group | سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۵۶ ب.ظ

گروه مایان به نقل از توانا: به عنوان یک توسعه‌دهنده‌ وب هیچ‌گاه به هیچ کسی توصیه نمی‌کنیم که اقدام به استفاده از مرورگر مایکروسافت یعنی اینترنت اکسپلورر همان "IE" کنند.

۱. سرعت

اینترنت اکسپلورر در هر نسخه واقعا بهتر از نسخه‌ قبل شده‌ است اما همچنان از نظر سرعت قابل مقایسه با کروم و یا فایرفاکس نیست. با وجود ادعا‌های مایکروسافت در مورد نسخه‌ جدید، همچنان اختلاف زیادی از نظر سرعت بین اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس و کروم وجود دارد.

۲. امنیت

درواقع روزی نیست که خبر حمله و کشف یک حفره امنیتی در اینترنت اکسپلورر منتشر نشود. یکی از جدی‌ترین مشکلات امنیتی این برنامه استراتژی طراحان آن است. طراحی آن به صورتی انجام شده است که برای کار با برنامه‌هایی مانند "SharePoint" سازگار باشد. این سازگاری به شما امکانات بسیاری را می‌دهد مانند قدرت دسترسی به اطلاعات خود از راه دور اما همین می‌تواند نقطه‌ ضعف بزرگی نیز به حساب بیاید.

۳. استفاده از Windows Explorer

خیلی چیزها در ویندوز بر مبنای "Windows Explorer" کار می‌کنند و اگر روزی ویندوز اکسپلورر  دچار مشکل شود تقریبا همه چیز از کار خواهد افتاد.اگر در حال کار با اینترنت اکسپلورر پنجره‌  زیر را دیده‌اید حتما متوجه شده اید که در اکثر موارد ویندوز اکسپلورر شما "Reset" می‌شود.

۴. مدیریت حافظه

در این مورد خود شما می‌توانید به راحتی میزان مصرف حافظه این برنامه را مشاهده کنید. حتی اگر یک "Tab" باز داشته باشید با مراجعه به برنامه‌ "Task Manager" و بخش "Process" آن خواهید دید که میزان مصرف حافظه‌ این برنامه بسیار بالا است.

اگر فکر می‌کنید همین چهار دلیل ساده برای کار نکردن با اینترنت اکسپلورر کافی نیست، شاید تجربه نتیجه بخش باشد. هرچند احتمال این که تجربه دردناکی داشته باشید، بسیار زیاد است.

  • ۱۹ فروردين ۹۳ ، ۱۵:۵۶
  • گروه مایان / MAYAN Group

چگونه ویدیوهای یوتیوب را روی موبایل ذخیره کنیم؟

گروه مایان / MAYAN Group | سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۵۳ ب.ظ

اپلیکیشن یوتیوب یکی از بهترین برنامه‌ها برای دیدن ویدیوها به صورت آنلاین است اما اگر شما بخواهید کلیپ‌های یوتیوب را روی آیفون یا دستگاه اندرویدی ذخیره کنید و بعدا بدون اینترنت آنها را تماشا کنید چه کار باید کرد؟ این کاری است که اپلیکیشن یوتیوب انجام نمی‌دهد.از طرف دیگر دیدن ویدیوهای یوتیوب روی موبایل و از طریق سرویس دیتا می‌تواند خیلی زود پهنای باند سرویس موبایل شما را به اتمام برساند. پس چاره چیست؟ یک اپلکیشن به نام iTube . اما چگونه؟ قدم اول : اپلیکیشن iTube ( اندروید - آیفون)  را نصب کنید. این نرم‌افزار رایگان است اما اگر بخواهید از شر تبلیغات داخل آن خلاص شوید می‌توانید ۹۹ سنت بپردازید. 


قدم دوم : ویدیویی که می‌خواهید ذخیره کنید را جست و جو کنید و سپس پخش آن را اجرا کنید. قدم سوم: در گوشه بالای سمت راست آیکون فلاپی دیسک را کلیک کنید. شما ممکن است پیغام  "Preload to Cache را ببینید که ترجمه فنی آن ذخیره در آیفون است. قدم چهارم: برای برخی از ویدیوها می‌توانید رزولوشن مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس دانلود آغاز می‌شود. قدم پنجم: روی آیکون Cache کلیک کنید در آنجا ویدیوهای ذخیره شده را می‌بینید. روی هر کدام کلیک کنید می‌توانید آن را مشاهده کنید حتی بدون اینترنت. اگر از طریق iTube اکانت گوگل خود را وارد کنید می‌توانید به لیست علاقه‌مندیهای خود در یوتیوب هم دسترسی داشته باشید.  
  • ۱۹ فروردين ۹۳ ، ۱۵:۵۳
  • گروه مایان / MAYAN Group

ترکیب رنگ ها

گروه مایان / MAYAN Group | سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۴۲ ب.ظ

رنگ های اصلی:

 آبی- قرمز- زرد

رنگ های  روشن :

رنگ اصلی + سفید

رنگ های تیره :

رنگ اصلی+ سیاه

ترکیب رنگها 

قرمز + زرد = نارنجی

آبی + قرمز = بنفش

آبی+ زرد = سبز 

سبز + مشکی  =  سبز لجنی

آبی  + سفید    =  آبی آسمانی

قرمز + مشکی  =  زرشکی

( قرمز+ صورتی سیر= زرشکی )

زرد(کم) + آبی +سفید = فیروزه ای

نارنجی +قهوه ای = حنائی

سبز + آبی   = فیروزه ای پر رنگ

آبی + کمی مشکی  = سورمه ای

سفید + سیاه = خاکستری

قرمز + سفید = صورتی

مشکی + قرمز +زرذ = قهوه ای روشن

 صورتی + زرد = کرم

سیاه + زرد = قهوه‌ای مایل به سبز

قهوهای + قرمز = گلبه ای

نارنجی + زرد = خردلی

سیاه+ نارنجی = قهوه ای

سفید+ آبی تیره= آبی روشن

قرمز+ بنفش= بنفش مایل به صورتی

زرد+ سفید= لیمویی 

رنگ های گرم

قرمز  - زرد  -  نارنجی

رنگ های سرد

آبی  -  سبز  -  بنفش

 

ترکیب قرمز با رنگ های دیگر

قرمز کم + آبی  = نیلی

قرمز زیاد + آبی = سرخابی

قرمز + سفید = صورتی

قرمز + سیاه = جگری

قرمز زیاد + زرد + آبی = خرمایی

قرمز کم + زرد + آبی = قهوه ای

 

ترکیب آبی با رنگ های دیگر

آبی + زرد = سبز

آبی + قرمز =بنفش

آبی+ سیاه =سرمه ای

آبی + سفید آسمانی

آبی + سیاه +سفید =طوسی

 

 

ترکیب زرد با رنگ های دیگر

زرد+قرمز= نارنجی

زرد+آبی=سبز

زرد+ سفید = نخودی

زردکم + آبی + سفید = فیروزه ای

زرد +  آبی کم + سفید = لیمویی

زرد زیاد  + + آبی + سفید کم = مغز پسته ای

 

ترکیب های رنگ

صورتی + زرد = کرمی

آسمانی + سیاه + طوسی

قهوه ای + زرد + سفید = اکر

زرد + سفید + قهوه ای + اکر = طلایی

آبی + زرد + سفید = ارغوانی

سبز + قرمز = بلوطی ( شکلاتی )

زرد + سیاه کم + سفید = سیر

سیاه کم + زرد + آبی = یشمی

زرد + آبی کم + قرمز کم = رنگ گونه

سیاه + سفید = انواع خاکستری

زرد + سفید + آبی = ارغوانی

آبی + زرد + سفید = سبز روشن

آبی + زرد = سبز روشن خنثی

سفید + قرمز + زرد + قهوه ای = رنگ معمولی صورت

  • ۱۹ فروردين ۹۳ ، ۱۵:۴۲
  • گروه مایان / MAYAN Group

لیست برخی از مشتریان ما

گروه مایان / MAYAN Group | سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۱:۳۳ ق.ظ
  1. شرکت آزمون سنجش اکسیژن سپاهان
  2. شرکت بستی لیموناد
  3. شرکت کالای برق منتظر
  4. اتحادیه آرایشگران زنانه
  5. انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کل کشور - استان کرمان
  6. انجمن صنفی شرکتهای ساختمانی - تاسیساتی و راهسازی استان یزد
  7. حرم مطهر امامین جوادین (ع) کاظمین
  8. دانشکده مهندسی انرژی صنعتی شریف
  9. دانشگاه علمی و کاربردی هوشمند سازه آروین آرا
  10. شرکت ایمن سازان ایساتیس
  11. شرکت آب و فاضلاب استان ایلام
  12. شرکت آپرین خودرو آسیا
  13. شرکت آذین اندیشه البرز تهران
  14. شرکت آرتا کیش
  15. شرکت بازرسی فنی بین المللی بازآفرینان صنعت جنوب
  16. شرکت بسته بندی شادمهر
  17. شرکت بین المللی بالار صنعت خاوران
  18. شرکت پادیاب تجهیز
  19. شرکت پارت فولاد سا
  20. شرکت پرتو درمانی امید عظیمیه کرج
  21. شرکت پوشش های نانو ساختار
  22. شرکت تاسیساتی دریا کار
  23. شرکت تعاونی حسابداری آزاد اندیشان تفت
  24. شرکت تعاونی خدمات فنی فولاد یزد
  25. شرکت تعاونی درب و پنجره سازان استان یزد
  26. شرکت تعاونی دشت چم تفت
  27. شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی اشکذر
  28. شرکت تعاونی مسکن کارکنان تربیت بدنی
  29. شرکت تک لاد
  30. شرکت توسعه تجارت آتیه البرز
  31. شرکت تولیدی صنایع پلیمری یزد اتصال
  32. شرکت تولیدی ملامین یزد گل
  33. شرکت جام شیرین
  34. شرکت حمل و نقل اطمینان بار
  35. شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیر آهنی
  36. شرکت رعدآسای غدیر
  37. شرکت روشاک دریا
  38. شرکت زیبا سرای پاکان
  39. شرکت زینو طب مانا
  40. شرکت سارینا کیش
  41. شرکت سپهر سنگ
  42. شرکت سفال مینا
  43. شرکت سیما گستران شهر پیمان
  44. شرکت صانع نوین
  45. شرکت صبا سل آریا
  46. شرکت صنایع غذایی نشاط آور
  47. شرکت عمران گستر پوریا
  48. شرکت عمرانی بستر سازان کویر
  49. شرکت فنی مهندسی امن پردازان کویر
  50. شرکت کاسپین کود گلستان
  51. شرکت کاشی کویر
  52. شرکت کتاب گستر
  53. شرکت کنکاش پرهام بن کویر
  54. شرکت لامپ یزد شهاب
  55. شرکت ملی صنایع مس ایران
  56. شرکت مهندسی روناک
  57. شرکت ناظران کار
  58. شرکت یکتا ایده شرق
  59. شرکت تعاونی مسکن برق
  60. شهرداری دشت کار
  61. شهرداری زهکلوت
  62. صندوق قرض الحسنه سلمان شهرداری
  63. کانون  کارشناسان رسمی دادگستری استان قم
  64. گروه مجتمع صنعتی فناوران صنعت بردسیر
  65. مجتمع کشت و صنعت شریفان
  66. مسجد مقدس جمکران
  67. موسسه توانبخشی و نگهداری بچه‌های آسمان
  68. موسسه توسعه آسمان هنر
  69. موسسه حافظ گستر سراج
  70. موسسه خدمات مدیریت بصیر اندیش مهر
  71. موسسه خدمات مسافرتی عصر هدی
  72. مهندسین مشاور طرح و ساخت شمس العماره
  73. اتحادیه موسسات قرآن
  74. اداره کل ثبت احوال استان یزد
  75. شرکت البرز بازرگان پارس
  76. شرکت امرا فر
  77. شرکت امیر سازان آریا
  78. شرکت پارس گستر امیتیس
  79. شرکت پیمانکاری ساختمان ایثار
  80. شرکت تعاونی مسکن کمیته امداد لرستان
  81. شرکت تلاشگران عمران تجارت نقش جهان
  82. شرکت خدماتی شهرک صنعتی جهان اباد میبد
  83. شرکت ساختمانی برج راه
  84. شرکت سینا کارتن
  85. شرکت شن و ماسه سبز دماوند
  86. شرکت عمارات نیسان
  87. شرکت عمران و مسکن سازان آذربایجان غربی
  88. شرکت فولاد البرز ایرانیان
  89. شرکت کانی کاون سمنگان
  90. شرکت کیهان موتور آرین
  91. شرکت ناوک شهاب شرق
  92. موسسه حسابداری فرساد اربابی
  93. شرکت مهندسین مشاور طرح عرش
  94. شرکت لازک
  95. دانشگاه  اخلاق وتربیت قم
  96. شرکت پیام آور علم نصیر
  97. شرکت پی آیند مهر
  98. موسسه مالی اعتباری پیشگامان
  99. شرکت رویان کارتن
  100. هیئت فوتبال کرمان
  101. شرکت اژدر سازه صدف
  102. شرکت سیمرغ آهنین
  103. شرکت کتیبه ایساتیس
  104. شرکت سپهر تجارت
  105. شرکت کاوش کیمیا
  106. شرکت دژ صنعت ایلیا
  107. شرکت مشارکت آبا
  108. موسسه فرهنگی مصباح
  109. هیات مدیره مجتمع مسکونی فیروزه
  110. شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید
  111. شرکت آوین
  112. شرکت شمیم  اردکان
  113. شرکت نیلگون خلیج فارس
  114. شرکت آجر ماسه آهکی پل دختر لرستان
  115. شرکت برگ امید طلایی
  116. شرکت آوای تندیس آریانا
  117. شرکت تعاونی  سبز گستر بشم
  118. شرکت حفاری و آبرسانی آبگونه یزد
  119. شرکت گردشگران سرزمین آریا
  120. شرکت بتن ایرانیان
  121. شرکت توان ره سازه
  122. شرکت رزمشکی پارسیان
  123. شرکت فضاپوشان
  124. شهرداری صفانیه رفسنجان
  125. آجر سفالین کار پنجم دی بم
  126.  شرکت آسیا تجارت ساران
  127. بیمارستان راضیه فیروز
  128. شرکت نیرو فراز جنوب شرق
  129. شرکت بهینه سازان سامان گستر
  130. حوزه ریاست قوه قضائیه
  131. دادگاه انقلاب اسلامی تهران
  132. دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان
  133. دادگستری کل استان یزد
  134. عدل گستر کریمان
  135. معاونت راهبردی قوه قضائیه
  • ۱۹ فروردين ۹۳ ، ۰۱:۳۳
  • گروه مایان / MAYAN Group

پس از مرگتان چه اتفاقی برای حساب های کاربری تان می افتد؟

گروه مایان / MAYAN Group | دوشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۵۲ ب.ظ
وضعیت حساب کاربری تان پس از مرگتان در گوگل، فیس بوک، توئیتر و مایکروسافت

این پرسش جالب و در عین حال پیچیده‌ای است که به راستی بر سر دارایی دیجیتالی و آنلاین افراد در اینترنت و رایانه چه خواهد آمد؟ احتمالا اصل رایانه شما می‌تواند به یکی از خویشاوندان تعلق بگیرد؛ اما درباره مطالب شما در صفحات شبکه‌های اجتماعی، تصاویر شما، اطلاعات و مستندات و همچنین حساب‌های کاربری‌تان به شکل کلی چه باید گفت؟ 


شاید شما صاحب یک وب‌سایت یا وب‌لاگ باشید. پس از مرگ، چه کسی قرار است این دارایی را از آن خود کند یا احتمالا از درآمد آن منتفع شود؟

شاید این پرسش برای بسیاری از کاربران، بی‌مورد و غیر ضروری و بی‌اهمیت باشد و شاید پاسخ این باشد که چه فرقی می‌کند پس از مرگ مثلا حساب کاربری جی‌میل به دست کسی برسد؟ پس بگذارید شما را با موردی واقعی در این زمینه آشنا کنیم. 

پیش از آن باید گفت، تا کنون هیچ قانون مشخص و دقیقی برای تعیین تکلیف دارایی‌های آنلاین و دیجیتال افراد پس از مرگ نوشته نشده است. تنها بروز موارد خاص است که شرکت‌هایی نظیر گوگل و فیس بوک را ناچار به اندیشیدن یک راهکار کرده است. 


  • ۱۸ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۵۲
  • گروه مایان / MAYAN Group