گروه مایان / شرکت گروه مایان / مایان نت

شرکت پردازشگران عصرنوین مایان / گروه مایان / MAYAN Group

گروه مایان / شرکت گروه مایان / مایان نت

شرکت پردازشگران عصرنوین مایان / گروه مایان / MAYAN Group

گروه مایان / شرکت گروه مایان / مایان نت

گروه مایان ( شرکت پردازشگران عصرنوین مایان) به اختصار مایان نت یا گروه مایان در زمینه ثبت دامنه و میزبانی وب و سرور اختصاصی و مجازی و برنامه نویسی تحت وب و طراحی سایت فعالیت دارد.

09100890046
www.mayannet.com

برگزاری دوره های آموزش هک و امنیت

فیسبوک گروه مایان
اینستاگرام گروه مایان

امید کردستانی؛ دومین ثروتمند ایرانی جهان و طراح تبلیغات گوگل

گروه مایان / MAYAN Group | شنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۳۶ ب.ظ

امید کردستانی

امید کردستانی متولد سال ۱۳۴۲ در ایران است؛ از شناخته شده‌ترین چهره‌های ایرانی دنیا و  بر اساس گزارش مجله فوربس دومین فرد ثروتمند ایرانی در جهان به شمار می‌رود.او  کسی است که اولین بار پیشنهاد تبلیغ در گوگل را مطرح کرد و با تلاش وی، گوگل به یکی از مهم‌ترین سایت‌های تبلیغاتی در جهان بدل شد.

وی تحصیلات ابتدایی خویش را در تهران در یک مدرسه کاتولیک ایتالیایی به انجام رساند و در چهارده سالگی و بعد از فوت پدرش به همراه خانواده به ایالات متحده مهاجرت کرد و ساکن ایالت کالیفرنیا شد؛ پس از اقامت در این ایالت امید به دنبال ادامه تحصیل رفت و موفق شد در سال ۱۹۸۴ مدرک لیسانس خود در رشته مهندسی برق را از دانشگاه ایالتی سن خوزه دریافت نماید، بعد از آن وی تحصیلاتش را در رشته مدیریت بازرگانی (MBA)ادامه داد  و توانست مدرک فوق لیسانس خویش در این رشته را از دانشگاه استنفورد دریافت کند که از مهم‌ترین دانشگاه‌ها در این رشته به شمار می‌آید و دانشگاهی است که بنیانگذاران یاهو و گوگل نیز از آن فارغ التحصیل شده‌اند.

در زندگی نامه وی که سیتی تامب منتشر کرده است، می‌توانیم از زندگی حرفه‌ای وی پس از فراغت از تحصیل با خبر شویم. وی برای شروع به عنوان بازاریاب برای شرکت‌هایی چون هیولت پاکارد، ۳DO، و GO کار کرد اما اولین کار جدی وی که به شدت باعث شهرتش شد، همکاری با شرکت نت اسکیپ از سال ۱۹۹۵ بود، وی که برای مدت چهار سال با این شرکت همکاری می‌کرد، توانست در هجده ماه اول کارش ، بازده شرکت را از ۸۸ میلیون دلار در سال به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برساند که برای مدیران مافوقش موفقیتی چشم گیر به شمار می‌رفت. در مدت همکاری با نت اسکیپ وی مسئولیت ارتباط گیری با شرکت‌های بزرگی چون‌ ای بِی (شرکت بزرگ خرید آنلاین به مدیریت پیر امیدیار)، سیتی بانک (از بزرگ‌ترین بانک‌های امریکایی)، امریکن آنلاین، آمازون، تراول سیتی، اینتل و غیره را بر عهده داشت.

در بهار سال ۱۹۹۹پس از موفقیت چشم گیر کردستانی در نت اسکیپ وی از طرف مدیران و بنیانگذاران گوگل دعوت به همکاری شد و مصاحبه کاری‌اش را با سرگئی برین (از بنیان گذاران گوگل) در کنار یک میز پینگ پونگ انجام داد، برین بعدها گفت که این مصاحبه، کاری سخت برای وی بوده است، چرا که کردستانی بازاریابی حرفه‌ای است و به چالش کشیدن افراد حرفه‌ای کاری دشوار خواهد بود. بعد از این مصاحبه کاری، وی با ده مدیر دیگر گوگل هم برای ساعت‌ها به بحث و گفتگو نشستو در نهایت  به عنوان دوازدهمین مدیر گوگل به استخدام این شرکت در آمد.

پس از شروع به کار به عنوان نایب رئیس ارشد بخش فروش و عملکرد جهانی گوگل و با توجه به تجربه بیشتر از دوازده سال در این زمینه، کردستانی به خوبی می‌دانست که تبلیغات برجسته و ناگهانی مناسب نیستند و از طرفی دیگر بزرگ‌ترین دارایی گوگل از نظر وی ترافیک بیش از حدی بود که این سایت در میان کاربران دنیای اینترنت داشت، به همین خاطر با ارائه لیستی، تبلیغات آنلاین در گوگل را قانونمند کرد. بر اساس طرح  کردستانی، وقتی یک کاربر واژه‌ای را در موتور جست‌و‌جوی گوگل وارد می‌کند، اسپانسر‌های مرتبط و شرکت‌هایی که به نوعی با آن واژه ارتباط پیدا می‌کنند، در صفحه نتیجه جستجوی مربوط ظاهر می‌شوند. به اعتقاد وی این نوع ارتباط با کاربر بهترین اثر را بر وی خواهد گذاشت و به بهترین نتیجه برای شرکت تبلیغات دهنده منجر خواهد شد. وی چنان به نظام تبلیغاتی خود ساخته‌اش مطمئن بود که یکبار پیشنهاد چند میلیون دلاری تبلیغ بر خلاف این قاعده را نپذیرفت و در طول زمان این کاربران گوگل بودند که ثابت کردند استراتژی تبلیغاتی وی کارآمد‌تر و پول ساز‌تر بوده است. کردستانی همیشه کار در شرکت گوگل را به عنوان یکی از سخت‌ترین کار‌های دوران زندگی‌اش بر می‌شمارد.

در سال ۲۰۰۶ مجله تایم وی را به عنوان یکی از صد نفری که جهان امروز ما را شکل می‌دهند و آن را جای بهتری برای زندگی کردن می‌کنند، معرفی کرد و درباره او نوشت:« اکثر افراد جهان با گوگل که قوی‌ترین موتور جستوجوگر در جهان است، آشنا هستند، شما می‌توانید با تایپ یک کلمه وارد جهان ارتباطات شوید. در حال حاضر این سایت روزانه بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر دارد و نمی‌توان آن را تنها یک سایت ساده اینترنتی در نظر گرفت».

در آن سوی فعالیت گوگل یک تجارت جهانی جای گرفته است و آنقدر عظیم است که سهام گوگل از معتبر‌ترین سهام‌های وال استریت به حساب می‌آید. مدیران گوگل سود مالی هنگفت خود را مدیون امید کردستانی هستند. نظامی که وی برای تبلیغ در گوگل پایه ریزی کرد توانست در هجده ماه اول خویش بیش از صدهزار آگهی تجاری را برای این سایت جذب کند. اقتصاددانان پیش بینی می‌کردند که گوگل تا پایان سال ۲۰۰۵ میلادی حدود یک میلیون دلار از طریق آگهی‌های تجاری خود درآمد خواهد داشت. تایم در گزارش خود اذعان داشته است که قبل از ورود کردستانی به گوگل این شرکت به سختی می‌توانست درآمدی داشته باشد ولی پس از جذب وی روند صعودی درآمدزایی این شرکت همواره رو به رشد بوده است.

امید فردی منحصر به فرد در زمینه کاری خویش است و در محیط کارش به شیک و رسمی پوشی مشهور است. مسافرت‌های زیاد، داشتن اصول مشخص برای جذب کارمند و راضی کردن شرکت‌ها برای جذب تبلیغات برای گوگل، آرامش زیاد در فضاهای پر از استرس، برقراری اعتمادسازی بالا میان مشتریان و تولید کنندگان، شخصیتی میانجی گر و میانه رو و ایستادن روی حرف‌ها و قول‌هایش، از جمله ویژگی‌های بارز شخصیتی وی به حساب می‌آیند.

با نگاهی به لیست مدیران این شرکت در سایت گوگل، در می‌یابیم که امید کردستانی دیگر به عنوان مدیر ارشد بازاریابی با این شرکت همکاری نمی‌کند و فقط به عنوان مشاور به همکاری خود با گوگل ادامه می‌دهد. وی از سال ۲۰۱۳ به شرکت ودافون پیوسته است و به عنوان مدیر ارشد با این شرکت همکاری کرده است و آن را اداره می‌کند. برای دیدن نمودار‌ها و و میزان ثروت وی در سال‌های اشتغال در گوگل می‌توانید به اینجا نگاهی بیندازید.